25 Eylül 2013 Çarşamba

Kışlık Hazırladığım Domates Konserveleri

İlk kez denemeye kalktığım ve başarılı olduğum kışlık konservelerim.

Yapılışı çok basit.Öncelikle pazardan Çanakkale domatesi aldIm.Genel de daha farklı domateslerden de oluyor ama büyük ve iri alınınca sulu ve daha çok kavanoz oluyor.5 kg domatesden 4.5 kavanoz çıktı:)Kimse inanamadı.Sıcak suda beklettiğim domatesleri küp küp doğradım.Büyükce bir tencereye kaya tuzu ve birazda zeytinyağı koyarak kaynattım.Yumuşak bir kıvama geldiğinde (domates parçaları hala görünür halde idi)Önceden yıkayıp kuruladığım kavanozlara doldurdum.Çok sıcak iken yaptım. Burada dikkat edilmesi gereken şey kapakların yeni olması idi.Hatta kapakları kavanozlara kapatmadan önce kaynar derecede ki sıcak suda bekletiyordum.Oradan alıp kapatıyordum.Böylelikle basınç kısmı daha iyi tutuyor.Kapatmadan önce kavanozun ağzına biraz zeytinyağı dökerseniz tamamen hava ile temasını kesebilirsiniz.
Kolay gelsin.

BİBERLİ OLAN HARÇ
 

 
 

HEM DOMATES HEM BİBERLİ OLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...