10 Ocak 2017 Salı

Sarma Nakış İşlemeli Yatak Örtüsü


   Kanaviçe ve etamin işlerini oldum olası sevmiştim.Ancak bu yeni öğrendiğim Suzanni mi ya da başka deyişle sarma nakış işine hayran oldum.

Etamin kadar uzun ve detay gerektirmiyor.Bu nakış işi geniş alanlarda da kullanıma sahip.
Şimdi sen ne yaptın diyeceksiniz! İlk kez yapacağım için önce işime yarasın sonradan da kullanabileyim diye bir şey seçmeye karar verdim.Pinterest sağolsun ,açtım siteyi..ohoo..derya deniz!
Yok bunu mu yapayım ,yok şu daha iyi ,ay bu ne güzelmiş derken yatak örtüsü yapmaya karar verdim.
Ama bildiğiniz tüm yatağı kaplayan cinsden değil.
suzani sarma nakış teknikli yatak örtüsünün detayları aşağıda..
 
Aşağıda ki beğendiğim model.
https://tr.pinterest.com/pin/337488565811135500/


Gelelim benim nasıl başladığıma..Önce bunların ipi nedir dedim.Muline ip diye geçiyor.Çeşit çeşit..6 katlı ,8 katlı parlak mat ipler..İş orlonu diye de başka bir ipte var.Hatta ben iş orlon ipini bildiğiniz lif ipine benzettim.Lif iplerinden de kullandıklarım oldu.Aldım elime 4-5 renk sonra bir kasnak.Özel de bir iğneleri var .Ucu küt gibi.Ama etamin iğnesi de olur.Haydi derken......
E bunun kumaşı nedir arkadaş.! Eminönünde gezerken rastladığım kumaşcı dükkanından metresini 10 tl gibi ucuz bir rakama aldığım ,180 boyundaki kumaş ile başladım.Kumaşın adını bilmiyorum ama böyle ince keten gibi.. Yakın plan çekip atacağım .Kumaşlardan anlayanlar halleder ;) Ama inanın her türlü kumaşa olur.
Şekli cep telefonumdan bakarak kurşun kalemle hafifce çizdim.( Tekstil kalemini sonradan aldım :) ) Birde kurşun kalemli bazı yerleri silmeye çalıştım çıkmadı.Aramızda kalsın :)


Resim yazısı ekle






Ortada ki kırmızıdan çiçekten başladım.





Pinterest ve youtube da bu çiçeklerin nasıl yapılacağı ile ilgili bir sürü video var.

Araştırma kelimeleri " Bordado,Bordados,Embroidery" neler var neler..
Bu da benim bu konu ile ve dikiş ile alakalı Pinterest klasörüm .."ERASOREN"
Tüketin annem!

https://tr.pinterest.com/rasanal/diki%C5%9F-sewing-naki%C5%9F-embroidery-bordado/

SON HALİ..
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...