14 Temmuz 2014 Pazartesi

Beyaz Zigon Sehpa Yenileme

 Eveeeeeet !!!
Karşınızda merakımın çok olmasına rağmen bir türlü kısmet olmayan ahşap boyama işimle karşınızdayım.
Hemen anlatmaya başlıyorum.Detaylar konusunda yardımcı olacağım soranlara.Sıkıntı yok!



Malzemeler:
  1. ahşap sehpa
  2. 2-3 adet zımpara
  3. Rulo ve normal boya fırçası
  4. kuru bir bez
  5. Polisan X1 boya (istediğiniz renk)

Önce aşağıdaki gibi bir attım atıyorum dediğiniz bir adet sehpa bulunur.
İyice zımparalanır.Ben 200 bilmem kaç aldım ama daha sert bir zımpara daha rahat sıyırıyor.Ayrıca eldiven şart.Çünkü zımparalarken eller yanıyor haberiniz olsun.Sonra kuru bezle silin tozu kalmasın.Ne kadar zımpara o kadar tutuculuk haberiniz olsun.Şimdi bir kat Polisan X1 boyayı sürmeden önce 3-4 dk iyice karıştırıyoruz.Bu boyayı uygulayacaksanız astar boyaya gerek yok.Su da katmıyorsunuz.Su bazlı olduğundan dolayı kokusu ve kimyasalı da güvenilir.Uygulayanlar da aynı şeyi söylemişler.Bakınız internetten search.
Bir kat boyayı sürüyoruz sonrasında 10 dk bekliyoruz.Kuruduktan sonra zımparamızı yapıyoruz.Bu çok önemli,çünkü yapmadığımız da pürüzsüz bir yüzey yakalayamıyoruz bakınız ilk sehpam :)
Sonra ikinci katı sürüp 5 dk bekliyoruz.Sonra bir kat daha ve bir kat daha ve bir kat....
Böyle böyle 5 er dakika aralıklarla istediğiniz sıklıkta boyamayı yapıyoruz.Şimdi dikkat edeceğiniz şeyleri söyleyeyim.
1-her kat arasında ki zamanı uzun tutarsanız boya daha iyi tutulum sağlıyor.
2-Benim kullandığım Polisan x1 boyası biraz cıvık.Rulo ile yaparken kenarlarda damla şeklinde kalabiliyor.Aman dikkat.
3-Fırça ile de denedim.Sıkıntısı yok.Ama sürerken hep aynı yönde olmasına dikkat edin.

Tamamen kuruma süresi 24 saat.Diğer kullanacağınız boyaları bilemiyorum.Polisan x1 için böyle bir ifade var.Sonrasında cila atmadım.Ama atılsa da olur.Ben cilaya karşıyım o yüzden, yoksa atılır.Elimden geldiğince kimyasal şeyleri eve sokmamaya gayret gösteriyorum.Bu arada vernikli olmamasından dolayı sehpalar iç içe geçerken takılıyor,zorlanıyorum.Detat işte anlatmadan geçmeyeyim :)

Not:Bir adet küçük boy Polisan X1 (kaç cc bilemedim şimdi) 3 adet sehpa ile mutfak masamı boyadı üstüne bir de arttı.Haberiniz olsun.

Ahşap attım atıyorum dediğim sehpa

Zımpara ve rulom

Aha da zımparaladım.Geri dönüş yok!

Bu boya bir harika dostum!










28 yorum:

  1. Aynı boyadan almışım..:)Bende ahşap sandalyelerimi boyayacagım... Çok yardımcı oldu bu yazın..Zor ama emege değer bir iş çıkmış ortaya Ellerine saglık...
    Banada beklerim

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler.Elimden geldiğince yaptım aman dikkat edin siz yine de :)Soracağınız bir şey olursa çekinmeden sorun.Yardımcı olmaya çalışırım :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba!
    "bu boya bir harika dostum!" :) Çok güldüm buna.. Ben de polisanla tanışınca aynı şeyi düşünmüştüm, bu meretle her şey boyanır.
    Boyama işinde elinden zigon geçmeyeni dövüyorlar sanırım, benim de böyle bir hikayem var: http://wooodstuff.blogspot.com.tr/2014/07/dekorasyon-bir-hobidir.html

    Bir de böyle bir tane: http://tasarlamacadekor.blogspot.com.tr/2014/07/zigon-sehpalar-beyaza-boyamak.html

    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Pınar.
    Haklısın ahşap boyamanın ilk farzı "zigon boyamışlığım var" demekten geçiyor.Ufak tefek ama yine de zor iş bana kalırsa.Boyadığın zigonları gördüm.Gerçekten çok güzel yapmışsın.Eskitme çok güzel duruyormuş.
    Bu annelerin hepsi mi aynı olur! illa düzgün olmalı,pürüzsüz! Eskitme tarzı şeyler onlarda eskimiş atılmaya hazır imajı yarattığından gözüne farklı gelmiş olabilir.Merak etme aynı bakış tarzında olan bir anne de bende var.
    Berjerin çok güzelmiş bu arada.Belki seninde çocuklarına kalır.Ne güzel bir sahiplenme yapmışsın.Tebrik ederim.
    Yorumun için tekrar teşekkürler.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. meraba benimde beyaz zigonum var ve rengini değiştirmek istiyorum aynı yöntemi uygulayabilir miyim =) cevap verirseniz sevinirim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bence sizde aynı yöntemi uygulayabilirsiniz.Ancak eğer ki ürününüz kaplama ya da suntalam ise mutlaka bir mobilyacı ile görüşün.Zımpara sonrası boyadığınız da istediğiniz gibi bir sonuç veremeye bilir.Ayrıca mutlaka astar atın.Ben şimdi astar atmadan direk boyadığım için biraz sıkıntı yaşıyorum.

      Sil
  6. Bu boya zamanla sararma yaparmi acaba bende zigon sehpalarimizi boyicam ama en iyisi hangisi olur parlak gorunsun istiyorum bu boyayla sanki sehpalariniz parlak gibi duruyo oylemi normaldede

    YanıtlaSil
  7. Hilal hanım merhaba.Boyadan sonra ki sıkıntılarımı şöyle tarif edeyim:
    1- İyice zımpoaralamadığım noktalarda nboyalarda tutuculuk azaldı.
    2-Zımpara sonrası astar atmadan direk boyadığım için sert darbe aldığında altından ahşap rengi görünmeye başladı.
    3-Boyadan sonra herhangi bir cila vurmadığım için bir bardak ya da çay koyduğunuz da leke yapıyor ve çamaşır suyu ile çıkarıyorum.Yani Cila şartmış.Bir de zımparanın iyi yapılıp astar atıldıktan sonra bu boya uygulanıp cilalanırsa daha da iyi sonuç verir. Hala kullanıyorum.Bir sıkıntım yok genel anlamda.Ama benim yaptığımı düşündüğüm hatalar bunlar.Bilginiz olsun =)

    YanıtlaSil
  8. merhabalar bende ilk zigonlarımı boyamak iatiyırdum tamda bu renk :) yanlış anlamadım değil mi ilk bıyayı yaptıkdan sonra tekrar zımparalıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce zımpara ladim. sonra direk boyadım. malesef ben astar kullanmamistim.bence astar olmadan güzel olmuyor.sonrasında sa en ufak bir çarpmadan sıkıntı yanıyor. boya kalkiyor

      Sil
  9. Astar dediğimiz hangi boyayala acaba bu arada ellrinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. astar kullanmadıgim için tam ismini veremeyeceğim ama nalburlara ahsap boyayacaginizi ve zımpara sonrası astar istediğinizi iletirseniz yardimci olurlar. Eğer bende öğrenirken buraya mutlaka yazarım.

      Sil
  10. Astar dediğimiz hangi boyayala acaba bu arada ellrinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. astar kullanmadıgim için tam ismini veremeyeceğim ama nalburlara ahsap boyayacaginizi ve zımpara sonrası astar istediğinizi iletirseniz yardimci olurlar. Eğer bende öğrenirken buraya mutlaka yazarım.

      Sil
    2. astar kullanmadıgim için tam ismini veremeyeceğim ama nalburlara ahsap boyayacaginizi ve zımpara sonrası astar istediğinizi iletirseniz yardimci olurlar. Eğer bende öğrenirken buraya mutlaka yazarım.

      Sil
  11. Merhaba bende boyadım yalnız iç içe getiremedim yardımcı olursanız sevinirim
    😊

    YanıtlaSil
  12. Merhaba bende boyadım yalnız iç içe getiremedim yardımcı olursanız sevinirim
    😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Belma hanım.İç içe getiremedim derken tam anlayamadım.Sehpalar mı iç içe geçmiyor?Açıklarsanız bende yardımcı olmaya çalışayım :)

      Sil
  13. Merhaba Belma hanım.İç içe getiremedim derken tam anlayamadım.Sehpalar mı iç içe geçmiyor?Açıklarsanız bende yardımcı olmaya çalışayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sorun bizde de var sehpaları boyadık iç içe geçmiyor sebebini öğrenebilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

      Sil
    2. Merhaba
      Boyanın kalınlığı ,sulandırmadan kullanmamız ve bir kaç kat sürmmemizin etkisi olarak sehpaların kalınlaştığını farkettim.Bunun çözümü bizimki açısından zamanla ortadan kalktı.Sürtünme etkisi :)
      Ama verniklenen sehpalarda iç içe daha rahat geçebilir.Bizimki verniksiz di zira..

      Sil
  14. Merhaba benimde zigon beyaz sehpalarim var yeni sayılir pek kullanmadim 1 yıl oldu lakin rengini değiştirmek istiyorum ne yapmalıyım yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  15. Kalekim, Kale Color'un Supar isimli ürünü daha serttir, örtme gücü daha iyi ve çatlama yapmaz. Polisan X1 Beyaz ambalajlı ürün kesinlikle beyaz renk değil sarı diyebilirim. İnanmak isteyenler 0.75'lik ambalajlarını alıp deneme yapabilir.

    Kaplama yüzeyler için 300-400 kum arası zımpara yapın, nemli bir bezle tozları alın hatta imkanınız varsa elektrik süpürgesinin ucuna takılan fırçasını kullanın.

    Boya sarfiyatını yaklaşık olarak 1 m2 = 100 gr olarak düşünün. Kapı boyayacaksanız 1 kapıyı kasasıyla birlikte 5 m2 olarak hesaplayın. Kapı başına 500 mg boya gidecektir, 4 kapı için:

    1 adet 2.5 litre Supar
    1 adet sünger rulo
    1 adet siyah kıllı fırça
    2 adet 4 cmlik maskeleme bandı

    -Kapılarınızın duvarla birleşim noktalarına maskeleme bandı çekin.

    -Öncelikle ASTAR olarak yine bu boyayı kullanıyoruz, 2.5 lt ambalajdan, 500 gr alın içine 1 su bardağı su koyun, iyice karıştırın, sünger rulo yardımıyla yavaş ve bastırmadan tek kat uygulayın, 7-8 dakika sonra boyadığınız yüzeyin üzerinden temizleyip kuruttuğunuz hafif nemli rulo ile tekrar geçin.

    -6 saat sonra içine su eklenmemiş Supar ile 2.katı atın, yine uygulamadan 7-8 dakika sonra sünger rulonuzla tarama yapın. Koyu renkli mobilyalarda 3.kat gerekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah bey merhaba
      Çok güzel anlatmışsınız.Zımpara ve sonrasında ki temizlik boyanın tutuculuğu için gerçekten gerekli.Yakın zamanda kapılarımı boyamak için araştırma halindeyim.Polisan boyanın amerikan panel kapı boyasını araştırıyorum.Astarlamak şart görünüyor.Sizin bahsettiğiniz Supar isimli ürünü de araştıracağım.
      Tekrar teşekkürler.

      Sil
  16. Merhaba ben ilk kez boyama yapicam sehbalarim tipki sizinki renginde yalniz boyama yaptiktan sonra uzeri puruzlumu yoksa ilk hali gibimi ikincisi sehbalaein ayak kisinlarida dahil haryeri zimparalanakcak mi simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  17. Bende boyadim zigon sehpalarimi ama icine takinca cekerken zor cikiyor cikarkende boyayi kaldirip atiyor daha vernik atmadim onun icin olabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka katı kullanılmamış sabun sürün geçecek

      Sil
  18. Boyayınca zigon sehpa harika bir şekilde yenileniyor. Kaliteli bir boyayı alıp güzelce sehpayı zımparalayın, daha sonra 1 defa astar atın 2 defa zigon sehpayı boyayın alan size yeni bir sehpa :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...